niedziela, 27 listopada 2011

Sałatka z brokuła,kalafiora,pomidora i jajka

Pomysł na lekką kolację lub przystawkę przed daniem głównym na proszonym obiedzie lub grillu.
A potrzeba do tego:
1 kalafior,
1 brokuł,
4-5 jajek,
4-5 niedużych pomidorów,
jogurt naturalny(ewentualnie grecki),
2 ząbki czosnku,
ser żółty o wyraźnym smaku(używam zazwyczaj salami wędzony)

Świeże warzywa można zastąpić mrożonymi.Zazwyczaj są w sprzedaży w opakowaniach po 400 gr.

Gotujemy jajka i je obieramy.Kroimy na ćwiartki lub ósemki.Pomidory myjemy i kroimy na ćwiartki lub ósemki(jak jajka).
Warzywa gotujemy w wodzie lub na parze.Drobimy na różyczki i układamy na półmisku.





Teraz robimy sos z jogurtu i czosnku.czosnek można drobno posiekać lub przecisnąć przez praskę.Jeśli ktoś lubi czosnku można dodać więcej.Warzywa polewamy sosem i na wierzch tarkujemy żółty ser.

Zastanawiałam się co mi tu brakuje...?
Zapomniałam potarkować ser!!!
Ale i tak smakowało :)
I bardziej dietetycznie:P

2 komentarze:

  1. Fakt!Zapomniałam dopisać,że gotujemy w lekko osolonej wodzie ;)
    Lub solimy delikatnie warzywa na półmisku.
    Osobiście nie przeszkadza mi brak soli w tej potrawie,bo warzywa harmonizują się z sosem i z serem.
    Dlatego po prostu zapomniałam ;))

    OdpowiedzUsuń

Przyjmę wszelkie uwagi co do zawartych treści!