środa, 30 listopada 2011

Sałatka śledziowa z grzybami marynowanymi i cebulą

Pomysł na sałatkę "podkradam" od koleżanek z pracy,gdy w przedwigilijnej gorączce rozmawiały o śledziach,rybach i grzybach.Było to dawno,dawno temu ;))))
Postanowiłam spróbować z niewielkiej ilości i tak próbuję do dziś.
A do sałatki potrzeba:
-kilka filetów śledziowych(jak są bardzo słone to warto trochę wymoczyć),
-marynowane grzybki,
-cebula,
-olej,
Można użyć swojej ulubionej przyprawy do śledzi lub po prostu pieprzu ziołowego.
Można posypać zieleniną-pietruszką lub szczypiorkiem.
Można dodać odrobinę zalewy z grzybów.

Wszystko kroimy,skrapiamy olejem,przyprawiamy i mieszamy.Wstawiamy do lodówki,by nabrało smaku.


                                                                      Smacznego!


Sałatka śledziowa zadomowiła się u mnie na dobre.Grzybów Ci u nas dostatek,śledzie lubimy,cebulę też.
Przeglądając przepisy w kuchni kresowej znalazłam bardzo podobny(rzec można identyczny) przepis na Śledzie proboszcza.Różnica polegała na tym,że składniki były ułożone warstwami i każda warstwa posypana zieleniną i polana olejem.

Do sałatki mam specjalnie przygotowane grzyby.I tu nie chodzi o gatunek tylko o zalewę.
Przepis na zalewę z olejem jest prosty:
-po 1 szklance wody,octu i oleju
-1/2 szklanki cukru
-1 łyżka soli
-przyprawy(to już wg gustu)
Zalewę zagotować i postępować  jak z normalną zalewą ;)

Do zalewy olejowej wybieram mieszane gatunki grzybów-by ładnie wyglądały w sałatce-wg mnie najlepiej kolorowe czyli : rydze,kurki,podgrzybki,gąska zielonka,prawdziwki.

  
 


 Zwolenników takich grzybów w mojej rodzince nie ma,ale sałatka śledziowa z grzybami w oleju ma powodzenie;)

2 komentarze:

  1. Uwielbiam sledzie i grzybki marynowane więc ten przepis jest idealny dla mnie. W ogóle to fajne przepisy zamieściłaś bo takie normalne, do wykorzystanie na każdy dzień:)))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego przepisu szukałam na Wigilię w tym roku :) Dziękuję. Anka :)

    OdpowiedzUsuń

Przyjmę wszelkie uwagi co do zawartych treści!