sobota, 20 grudnia 2014

Obiady z cieciorki.

Lubię eksperymentować,więc cieciorkę zakupiłam i cierpliwie czekałam na jej czas.Gdy nadszedł skrupulatnie zagłębiłam się w opis jej przygotowania.Za podstawę uznałam moczenie cieciorki i gotowanie jej w  lekko osolonej wodzie( w tej w której się moczyła).Resztę pozostawiłem swej wyobraźni.400 gram cieciorki po ugotowaniu stanowiło nie lada wyzwanie dla "zjadaczy",więc powstały z niej obiady na dwa sposoby.

Sposób pierwszy:


1/2 kg mięsa(u mnie była bardzo chuda łopatka ),
2 średnie cebule,
2 ząbki czosnku,
strąk papryki czerwonej,
ok 200 gram ugotowanej cieciorki(po prostu połowa ugotowanej porcji)
2 liście laurowe,
pieprz naturalny,
pieprz ziołowy,
zioła prowansalskie,
razmaryn,
majeranek,
sól do smaku
Mięso pokroić i przesmażyć na małej ilości tłuszczu.Cebulę i czosnek zeszklić.W garnku zagotować małą ilości wody + liść laurowy i wrzucić przesmażone produkty. Dodać paprykę i przyprawić do smaku.Podawać z kaszą gryczaną lub z ziemniakami.




Jako dodatek do obiadu polecam surówkę z kiszonej kapusty:
1/2  kg kapusty kiszonej,
3 plastry ananasa,
1 cebula czerwona,
ok 2-3 łyżek selera konserwowego z zalewy,
olej lniany i odrobina soku z ananasa 





Sposób drugi:

połowa porcji ugotowanej cieciorki (ok 200 gram)
4 jajka,
czosnek niedźwiedzi,
sól,pieprz
Cieciorkę mielimy w maszynce do mięsa i do masy dodajemy jajka i przyprawiamy.Smażymy jak tradycyjne kotlety mielone.







Podajemy z kaszą jęczmienną i modrą kapustą(u mnie wersja ze słoika).



                                       Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. I don’t know how should I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.

    OdpowiedzUsuń
  2. mam w domu cieciorkę- zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń

Przyjmę wszelkie uwagi co do zawartych treści!